Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اپلیکیشن و نرم افزاراخبارویژه

معرفی 5 قابلیت برتر رابط کاربری MIUI 14 شیائومی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سخه برند شیائومی به‌تازگی و در آپدیتی جدید، رابط کاربری MIUI 14 و MIUI 14 Global را معرفی کرد. در این مقاله به 5 ویژگی برتر این رابط کاربری جدید می‌پردازیم. با مجله لیون کامپیوتر همراه شوید.

ویژگی‌های برتر رابط کاربری MIUI 14

با هر به‌روز رسانی رابط کاربری، ظاهر و عملکرد نرم‌افزار تغییر می‌یابد. شیائومی نیز در آخرین آپدیت خود نسخه 14 از رابط کاربری MIUI را به کاربران معرفی کرده است. در این نسخه ویژگی‌هایی برای بهبود استفاده روزانه شما و ظاهر نرم‌افزار ایجاد شده. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

قابلیت‌های جدید لانچر MIUI 14

لانچر یا همان صفحه اصلی و راه‌اندازی گوشی، چند قابلیت جدید به دست آورده که تمامی آن‌ها برای سفارشی‌سازی و ایجاد تغییرات دلخواه مناسب هستند. دو قابلیت مهم و تأثیر گذار این بخش، عبارتند از:

سوپر آیکون‌ها

در رابط کاربری MIUI 14 Global شیائومی می‌توانید برای هر آیکونی در صفحه اصلی یا لانچر سایز دلخواه خود را انتخاب کنید. درحال حاضر تنها 4 طرح آیکون وجود دارد، اما ممکن است به زودی با به‌روزرسانی‌های دیگر، طرح‌بندی‌های بیشتری را ببینیم.miui-14-global-top-5-new-features-2

تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر آیکونی را نگه دارید و روی “Set icon” ضربه بزنید. سپس صفحه ویژگی جدید باز می‌شود که در آن به شما امکان می‌دهد اندازه آیکون را به همراه سایر آیکون‌های پشتیبانی شده تغییر دهید.

فولدرهای جدید

از دیگر ویژگی‌های ظاهری، تغییرها فولدرهاست. در رابط کاربری MIUI 14 می‌توانید طرح‌بندی متفاوتی را برای فولدرها انتخاب کنید. همچنین می‌توانید سایز آن‌ها را به بزرگ و کوچک تغییر دهید. درحال حاضر تنها 2 طرح‌بندی وجود دارد.miui-14-global-top-5-new-features-3

برای استفاده از این قابلیت تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ویجت بسازید و سپس به بخش ویرایش آن بروید. گزینه‌ای برای تغییر طرح به همراه پیش‌نمایش آن در بالا خواهید داشت. همچنین می‌توانید «Suggest highlighted apps» را فعال کنید، جایی که برنامه‌ها را بر اساس استفاده شما در پوشه به شما پیشنهاد می‌کند.

اتصال بلوتوثی سریع در رابط کاربری MIUI 14 Global

قابلیت اتصال بلوتوثی سریع اینگونه است که شما بلوتوث‌تان را خاموش می‌کنید ولی این بخش به‌طور کامل خاموش نمی‌شود. بلکه تنها دست از جستجو برای دیگر دستگاه‌ها می‌کشد تا زمانیکه شما دوباره آن را روشن کنید و سریع به دستگاهی وصل شود. همچنین می‌توانید بلوتوث دستگاه‌تان را به‌طور کامل در تنظیمات خاموش کنید.

والپیپرهای جدید

همانطور که تمامی به‌روز رسانی‌های رابط کاربری طرح‌های تازه‌ای از والپیپرها را به همراه دارد، این نسخه UI شیائومی نیز با چندین والپیپر جدید ارائه شده است. شما می‌توانید طرح‌های تازه را در تنظیمات مربوطه ببینید.miui-14-global-top-5-new-features-4

تعداد اپلیکیشن کاهش یافته

نسخه جدید رابط کاربری با bloatware کاهش یافته‌ای به دست کاربران رسیده است. برخلاف نسخه‌های قبلی که بیش از 15 برنامه همراه با UI جدید روی دستگاه شما نصب می‌شدند، در این نسخه تنها 8 اپلیکیشن با UI به روی دستگاه شما نصب خواهد شد.

ویجت‌های جدید در رابط کاربری MIUI 14 Global

در رابط کاربری جدید شیائومی، ویجت‌ها یا ابزارک‌های جدیدی معرفی شده‌اند. کاربر می‌تواند این ویجت‌ها را به سرعت تغییر دهد یا آن‌ها را جا‌به‌جا کند. این ویجت‌ها دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهد.

این 5 قابلیت در کنار قابلیت‌های جدید دیگری در آپدیت جدید رابط کاربری Xiaomi، جزو موثرترین و برترین به‌روز رسانی‌ها بودند. شما کدام یک را مفید می‌دانید؟

منبع
xiaomiui.net

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا